Royal Enfield istorija – Nuo 1901.

1891

R.W. Smith ir Albert Eadie perėmė „Townsend“ motociklų kompaniją Rediče, Jungtinėje Karalystėje. Netrukus jie pradėjo tiekti tiksliai apdorotas dalis „Royal Enfield Small Arms Factory“ ginklų gamyklai, esančiai Enfielde, Midlsekse. Po jų perėmimo kompanija buvo pervadinta į „Enfield Manufacturing Company Limited“.

1893

„Enfield Manufacturing Ltd.“ tapo „Royal Enfield“ – „Royal“ – perimtas iš „Royal Small Arms Company“. Pristatytas prekinis ženklas „Made like a gun“ (liet. „Sukurtas, kaip ginklas“).

1898

W. Smith sukūrė motorinės transporto priemonės prototipą – keturių ratų dviratį, žinomą kaip „keturratis“ (angl. „quadricycle“). Jame buvo naudojamas patentuotas 1 1/2 arklio jėgų „De Dion“ variklis.

1900

„Royal Enfield“ pasinėrė į motosportą, kai vienas iš jų keturračių sudalyvavo Tūkstančio Mylių lenktynėse (angl. 1000 Mile Trial“). Renginys labai padėjo įtikinti Britanijos visuomenę dėl motorizuoto transporto gyvybingumo.

1901

Buvo pagamintas pirmasis „Royal Enfield“ motociklas. Dizainą sukūrė R. W. Smith ir Frenchman Jules Gotiet. Jame, priešais vairą buvo įmontuotas 1 1/2 arklio galių „Minerva“ variklis. Galinė pavara dėl ilgo pavaros diržo buvo ant galinio rato.

1914

Pilnai pradėtas gaminti pirmasis „Royal Enfield“ motociklas su dvitakčiu varikliu. Kai Didžioji Britanija labiau įsitraukė į pirmąjį pasaulinį karą, visų „Royal Enfield“ motociklų gamyba buvo nutraukta, išskyrus šios mašinos ir didžiausio įmonės motociklo – 770 cm3, 6 arklio galių „V-Twin“.

1924

Dėl nuolatinio vystymosi atsirado 8 modeliai, įskaitant ir „Sports Model 351“ pradžią. Tai pirmasis „Royal Enfield“ motociklas su keturtakčiu 350 cm3 varikliu su vertikaliu velenu (OHV),  kuriame pavara buvo perjungiama su koja. Jis yra varomas „JAP“ variklio. Taip pat buvo išleidžiamas motociklas su 225 cm3 dvitakčiu varikliu – žingsnis link „Modelio damoms“.

1928

„Royal Enfield“ vietoj pasenusių plokščių kuro talpyklų pradėjo naudoti balno formos kuro bakus. Taip pat tai buvo vienas iš pirmųjų gamintojų pakeitusių priekinę šakės sistemą iš „Druid“ dizaino į centrines spyruoklines šakes.

1930

Dešimtmetis prasidėjo įvairiapusišku vienuolikos modelių asortimentu nuo 225 cm3 dvitakčio Modelio A iki 946 cm3 „V-Twin“ Modelio K. Taip pat, buvo pradėti gaminti naujieji motociklai su 350 ir 500 cm3 varikliais su šoniniu velenu arba su vertikaliu velenu su sauso karterio tepimo sistema.

1932

Gimė legendinis motociklas „Bullet“. Jis pirmą kartą buvo pristatytas 1932 m. lapkričio mėn. svarbioje „Earls Court“ motociklų parodoje, Londone. Buvo galimi trys variantai: 250, 350 ir 500 cm3, visi su įstrižais „Sloper“ varikliais, dvigubomis cilindrų galvutėmis, pėdomis perjungiamomis pavaromis ir aukšto slėgio stūmokliais.

1936

„Bullet“ su 500 cm3 varikliu radikaliai pasikeitė išleidus naują sportinę versiją, Modelį JF, kuriame buvo 4 vožtuvų cilindro galvutė.

1939

Antrojo pasaulinio karo metu „Royal Enfield“ gamino didelius motociklų ir dviračių kiekius. Labiausiai ikoniškas karinis modelis yra 125 cm3 „Airborne“ motociklas, žinomas kaip „Flying Flea“. Šis 125 cm3 dvitaktis variklis galėjo būti įdedamas į specialiai pagamintą lopšį su parašiutu ir būti išmestas kartu su kariais parašiutininkais už priešų linijos.

1948

350 cm3 „Bullet“ prototipas su radikalia svirtine galine pakaba buvo pademonstruotas 1948 m. „Colmore Cup Trial“ lenktynėse. Du „Bullet“ motociklai sudarė britų nugalėtojų komandą 1948 m. „Tarptautinėse šešių dienų varžybose“ (angl. „International Six Day Trial“), kurios vyko Italijoje. Abu jų vairuotojai laimėjo aukso medalius.

1949

Naujieji 350 cm3 „Bullet“ ir 500 cm3 „Twin“ modeliai buvo pradėti gaminti Jungtinėje Karalystėje. Abu motociklai turėjo tokį patį rėmą, svirtinę pakabą, teleskopines priekines šakes ir pavarų dėžes. K. R. Sundaram Iyer įkūrė „Madras Motors“, kad galėtų importuoti britų motociklus į Indiją. Kartu su „Noton“ ir „Matchless“ jis pardavinėjo ir „Royal Enfields“.

1952

„Madras Motors“ gavo įsakymą iš Indijos karinių pajėgų dėl 800 vienetų 350 cm3 „Bullets“. Motociklai iš Redičo atkeliavo 1953-iųjų pradžioje ir buvo labai sėkmingi, nes jie buvo ir tvirti, ir lengvai valdomi. Johnny Brittain su savo “HNP 331” 350 cm3 „Bullet“ laimėjo prestižines Škotijos šešių dienų varžybas (angl. „Scottish Six Days Trial“).

1955

Redičo įmonės partneriai Indijoje „Madras Motors“ pradėjo kurti „Enfield India“. Darbai pradėti tikslingu gamyklos statymu Tiruvottiyur vietovėje netoli Čenajaus (anksčiau vadinamo Madrasu).

1956

Tiruvottiyur gamykla atsidarė ir „Bullet“ motociklai buvo pradėti gaminti pagal licenciją. Ankstyvoji produkcija buvo paremta motociklų gamyba, kurie dalimis būdavo atgabenami iš Anglijos ir surenkami Čenajuje (Madrase). Iki tų metų pabaigos iš viso buvo pagaminti 163 „Bullet“ motociklai.

1957

Johnny Brittain antrą kartą laimėjo Škotijos šešių dienų varžybas (angl. „Scottish Six Days Trial“) su „Bullet“, o taip pat finišavo tarp geriausiųjų Britų varžybų čempionate (angl. „British Trials Championship“). Britanijoje pradedamas kurti 250 cm3 „Crusader“ modelis. Motociklas, turintis 13 arklio galių (bhp), su vienos konstrukcijos varikliu ir kintamosios srovės generatoriumi su ritės uždegimu.

1964

Ikoniškasis „Continental GT“ „Café racer“ stiliaus motociklas yra pradedamas ir susilaukia didelio pripažinimo, kai fotožurnalistų komanda per mažiau nei 24 valandas juo nuvažiavo nuo John ‘o Groats kaimo iki Lands Endo, apvažiuodami 7 ratus „Silverstono“ trasoje. „GT“ turi lenktyninį benzino baką, vairalazdes, pakojų rinkinius, lenktyninę sėdynę su kuprele, apsisukimų skaitiklį ir apsuktą išmetimo vamzdį.

1967

Metų pradžioje gamyboje likus tik dviems motociklams – 250 cm3 „Continental GT“ ir 736 cm3 „Interceptor“ – „Royal Enfield“ Redičo gamykla užsidarė. „Interceptor“ gamyba tęsiama „Enfield“ požeminėje gamykloje Bradforde prie Avono.

1977

„Royal Enfield“ Indijoje pradeda eksportuoti 350 cm3 „Bullet“ motociklus į Jungtinę Karalystę ir Europą. Pardavimai sparčiai auga, nes šie motociklai pradeda populiarėti tarp klasikinių britų motociklų entuziastų.

1989

Išleistas naujasis 24 arklio galių (bhp), 500 cm3 „Bullet“.  Motociklas iš pradžių buvo sukurtas eksporto rinkai, kur buvo tiekiamas kelių tipų dizainas: Klasikinis, Prabangus ir „Superžvaigždė“ kartu su 350 cm3 varikliu.

1993

„Enfield“ Indijoje sukuria pirmąjį pasaulyje ir vienintelį masinės gamybos dyzelinį motociklą. Jis žinomas kaip „Enfield Diesel“, į jo standartinę „Bullet“ važiuoklę buvo įmontuotas 325 cm3 variklis, kuris labai efektyviai naudojo degalus.

1994

„Eicher Group“ įsigijo „Enfield India Limited“. Kompanija buvo pervadinta į „Royal Enfield Motors Limited“.

1997

Keturiasdešimt „Royal Enfield“ motociklų  pervažiavo per Khardung La perėją –  aukščiausią pasaulyje pravažiuojamą perėją – taip sukurdami epinių kelionių sudėtingiausiais paviršiais pasaulyje tradiciją.

1999

Naudojant Austrijos ekspertų „AVL“ dizaino įgūdžius, „Royal Enfield“ gamykloje netoli Džaipuro, Radžastano pradėta atnaujinto „Bullet“ motociklo, su 350 cm3 aliuminio lieso kuro varikliu, gamyba, kuris dar žinomas kaip „A350“.

2001

„Daredevils“, Indijos Signals Karinių Pajėgų Korporacijos (angl. „Indian Army Corps of Signals“) „Jabalpur“ motociklų demonstravimo komanda, suformavo žmonių piramidę iš 201 žmogaus ant dešimties 350 cm3 „Enfield“ motociklų, kurie nuvažiavo daugiau nei 200 metrų.

2002

Indijoje pradedamas gaminti „Thunderbird“ – stilingas, lieso kuro kreiseris. Jame yra pirmoji 5 greičių pavarų dėžė, kuri buvo naudojama „Royal Enfield“ motocikluose nuo 1965 m. Rediče. „Royal Enfield“ klubo „Redditch Revisited“ (liet. „Redičas aplankytas dar kartą“) renginyje Rediče dalyvavo daugiau nei 1000 įvairių metų motociklų.

2004

Pradėta parduoti „Electra X“ – eksportuojamas „Bullet“ su 500 cm3 aliuminio lydinio lieso kuro varikliu. „TNS Autocar“ apklausoje retro stiliaus „Bullet Machismo“ įvertintas kaip „Kreiseris Nr. 1“.

2005

„Royal Enfield“ šventė savo 50-ies metų metines Indijoje.

2008

„Royal Enfield“ į Europos rinką pradėjo eksportuoti „Classic“ – Indijos pirmąjį motociklą su 500 cm3 varikliu, turintį elektroninio degalų įpurškimo (EFI) sistemą, atitinkantį Europos Sąjungos išmetamųjų dujų kokybės III standartą. Indijoje paleidžiamas į prekybą „Thunderbird Twinspark“ kartu su naujuoju vienos konstrukcijos varikliu (UCE).

2009

Indijoje pradėtas 500 cm3 UCE variklis. „Retro“ stiliaus „Classic“ versija iš karto pasiekia kulto statusą ir pardavimai sparčiai auga.

2011

Bendrovė pradėjo savo pirmąjį kasmetinį „One Ride“ renginį, kurio metu visi „Royal Enfield“ vairuotojai visame pasaulyje skatinami važiuoti pirmąjį balandžio mėnesio sekmadienį. „Royal Enfield“ įsigijo 50 hektarų žemės Oragadame netoli Čenajaus savo naujai gamyklai. Gamyklos organizuota kelionė kirto sieną su „Tour of Nepal“.

2012

„Royal Enfield“ paleido į prekybą savo pirmąjį greitkelių kreiserį – visiškai juodą „Thunderbird 500“. Darbas naujoje Oragadamo gamykloje tęsiasi sparčiai, o Tiruvottiyur gamykla muša gamybos rekordus.

2013

„Royal Enfield“ pradėjo gamybą savo antrojoje Oragadamo gamykloje, Tamil Nadu. Esant didesniam pajėgumui, moderniausios gamyklos ateityje bus įmonės pasaulinių ambicijų branduolys.

2013

Keturiasdešimt aštuoni metai praėjo nuo pirmojo „Royal Enfield“ „Café racer“ stiliaus motociklo pagaminimo. „Royal Enfield“ sukūrė naująjį „Continental GT Rockers“. Kritikai ir vairuotojai sutinka, kad tai yra toks motociklas, su kuriuo galima patirti daugiausia malonumų.

2014

„Royal Enfield“ pradėjo naują mažmeninės prekybos patirtį, atidarydami pirmąją tokio tipo savo išskirtinės įrangos parduotuvę „Khan Market“, Naujajame Delyje.

2015

„Royal Enfield“ įsigijo buvusius bendradarbius – „Harris Performance“, Jungtinės Karalystės motociklų inžinerijos ir dizaino įmonę, siekdami pagerinti savo inžinerijos ir gaminio projektavimo galimybes.

2015

„Royal Enfield“ įsteigė savo pirmąją tiesioginio platinimo dukterinę įmonę už Indijos ribų, Šiaurės Amerikoje. „Royal Enfield“ Šiaurės Amerikos būstinė yra Milvokyje, Viskonsine.

2016

„Royal Enfield“ debiutavo su „Himalayan“. Su visai nauju LS410 varikliu ir pakaba, kuri išbandyta įvairiuose paviršiuose, šis motociklas žada geriausias viso gyvenimo keliones visuose keliuose ir ten, kur jų nėra.

2017

„Royal Enfield“ persikėlė į „Bruntingthorpe Proving Ground“  – pilnai veikiantį technologijų centrą Jungtinėje Karalystėje, Leičesteryje.

2017

„Royal Enfield“ pradėjo gamybą savo trečiojoje gamykloje Valame, netoli Čenajaus.

2017

„Royal Enfield“ tarptautinėje motociklų parodoje Milane EICMA ir renginyje „Rider Mania“, Goa valstijoje, Indijoje pristatė motociklus „The Twins“.